Rond de sloop van het oude Myosotis was een werkgroep bezig om te proberen dit voor de binnenstad zo geruisloos mogelijk te laten verlopen. Uiteraard kan het slopen en bouwen van een dergelijk groot gebouw nooit gebeuren zonder overlast, dat moge duidelijk zijn. Ook SSK maakte deel uit van deze werkgroep en heeft een route voorgesteld voor de aan- en afvoer tijdens o.a. de sloop. De werkgroep was het er op 13 december 2007 unaniem over eens dat dit de beste route is. Daarnaast heeft SSK gepleit voor een goed en helder communicatietraject, met name voor de direct betrokkenen in de binnenstad. Ook heeft SSK er voor gepleit dat er in goed overleg voor gezorgd wordt dat er met verantwoord materieel zal worden gereden. Tevens is toen afgesproken dat er voor gezorgd zal worden dat de panden aan de route door een erkend bureau zullen worden opgenomen en regelmatig gemonitord. Voor eventuele schade zal uiteraard een verzekering worden afgesloten. Zoals gemeld was de klankbordgroep (deltaWonen, wijkvereniging binnenstad, IJsselheem, ondernemers en SSK) op 13 december 2007 het er unaniem over eens dat het zo zou gaan gebeuren en dat er geen reden was om bezwaren in te dienen.
Een week later, op 21 december 2007 kwam de wijkvereniging met een extra vertegenwoordiger die namens de wijkvereniging liet weten dat ze niet akkoord gingen. Hierop volgde opnieuw een onderhandelingstraject van de wijkvereniging met de gemeente dat ook niet tot de door de wijkvereniging gewenste resulaten heeft geleid. Tot op heden (januari 2009) lopen nog steeds 3 bezwarenprocedures van de wijkvereniging.
SSK is zeer teleurgesteld in de houding van de wijkvereniging (die zelf vindt dat ze niet verantwoordelijk is voor het oponthoud), die kennelijk vergeten is dat ook de bewoners van Margaretha inwoners zijn van dezelfde binnenstad. Deze inwoners moeten helaas nog steeds wonen in een voorziening die niet meer van deze tijd is.
Op de pagina informatie/downloads kunt u de correspondentie van SSK inzien. |